Opinie o Nas Instagram
Producenci
Promocje
GALAPAGOS. HISTORIA NATURALNA Henry Nicholls
GALAPAGOS. HISTORIA NATURALNA Henry Nicholls
11,99 zł 11,49 zł
szt.
E-BRANDS. KREOWANIE MARKI W INTERNECIE Phil Carpenter
E-BRANDS. KREOWANIE MARKI W INTERNECIE Phil Carpenter
39,80 zł 14,99 zł
szt.
PUSTKI Andrew Michael Hurley
PUSTKI Andrew Michael Hurley
14,49 zł 12,00 zł
szt.
MARA DYER. ZEMSTA Michelle Hodkin
MARA DYER. ZEMSTA Michelle Hodkin
18,80 zł 11,00 zł
szt.

SAMOLOTY SPORTOWE RWD-6 I RWD-9 Glass Andrzej

SAMOLOTY SPORTOWE RWD-6 I RWD-9 Glass Andrzej
SAMOLOTY SPORTOWE RWD-6 I RWD-9 Glass Andrzej

SAMOLOTY SPORTOWE RWD-6 I RWD-9 Glass Andrzej

 

W 1931 r. w Warsztatach Sekcji Lotniczej KMSPW na Okęciu rozpoczęto prace nad projektem samolotu RWD-6, przeznaczonego do udziału w III Challenge 1932 r.

 

Dane techniczne: Autor: Glass Andrzej Oprawa: miękka Rok wydania: 2014 Stron: 48 Wymiary (mm) : 185x230

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,00 zł
szt.

KRONIKA ODDZIAŁÓW ZAOPATRYWANIA 1 DYWIZJI PANCERNEJ

KRONIKA ODDZIAŁÓW ZAOPATRYWANIA 1 DYWIZJI PANCERNEJ
KRONIKA ODDZIAŁÓW ZAOPATRYWANIA 1 DYWIZJI PANCERNEJ

KRONIKA ODDZIAŁÓW ZAOPATRYWANIA 1 DYWIZJI PANCERNEJ

 

Książka, którą prezentujemy jest praktycznie reprintem wydanej przez londyński Instytut Polski i Muzeum im. Gen. Sikorskiego jako odtworzenie zniszczonej kroniki Oddziałów. Jest to niezwykle cenny materiał historyczny powstały w bardzo bliskim do wydarzeń czasie. Jako sucha kronika zawiera chronologię działań, struktury organizacyjne, listy osobowe, wykazy eksploatowanego sprzętu. Nie ma w niej komentarzy czy prób interpretacji zdarzeń, to zostało pozostawione Czytelnikowi. Myślę, że powinna znaleźć się w księgozbiorze wszystkich, którzy interesują się polskim wkładem w zwycięstwo nad Niemcami w roku 1945.

 

Dane techniczne: Autor: Praca zbiorowa Oprawa miękka Rok wydania: 2009, Stron: 84, Wymiary (mm) : 185x230

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,00 zł
szt.

LEKKI ŚMIGŁOWIEC PZL SW-4 Piotr Buchman

LEKKI ŚMIGŁOWIEC PZL SW-4 Piotr Buchman
LEKKI ŚMIGŁOWIEC PZL SW-4 Piotr Buchman

 

LEKKI ŚMIGŁOWIEC PZL SW-4 Piotr Buchman

 

W drugiej połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku zrodziła się koncepcja budowy lekkiego, wielozadaniowego śmigłowca. W ten sposób powstał projekt SW-4. Publikacja przedstawia jego historię od powstania prototypu do chwili obecnej. W publikacji przedstawiono, na zdjęciach i rysunkach, szczegółowo konstrukcje śmigłowca oraz poszczególnych wersji. Choć głównym użytkownikiem wiropłata są Siły Powietrzne RP to znajduje on również zastosowanie w lotnictwie cywilnym. W publikacji znajduje się wykaz wyprodukowanych SW-4 i ich użytkowników. Modelarze znajdą dla siebie wiele zdjęć ukazujących detale konstrukcji oraz plany w skali 1:72 i 1:48. Lekki śmigłowiec SW-4, autorstwa Piotra Buchmana, to 7 zeszyt z serii TBIU Wydawnictwa zP. Jest to jednocześnie pierwsza, i dotychczas jedyna, monografia dotycząca śmigłowca SW-4. Publikacja zawiera 88 zdjęć, 27 rysunków, rzutów i sylwetek barwnych.

 

 

Dane techniczne: Autor: Piotr Buchman Oprawa miękka Rok wydania: 2013, Stron: 48 Wymiary (mm) : 185x235,

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,48 zł
szt.

CZOŁG CIĘŻKI NEUBAUFAHRZEUGE MILITARIA 3

CZOŁG CIĘŻKI NEUBAUFAHRZEUGE MILITARIA 3
CZOŁG CIĘŻKI NEUBAUFAHRZEUGE MILITARIA 3
Prototypowy niemiecki ciężki czołg. Wiele niepublikowanych fotografii.Monografia.Liczne zdjęcia oraz plany Dane techniczne: Autor: Janusz Ledwoch Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 1997 ISBN: 83-86209-90-8 Stron: 36 Wymiary (mm): 150x210

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,50 zł
szt.

SOWIECKIE SAMOCHODY PANCERNE VOL.III MILITARIA 279

SOWIECKIE SAMOCHODY PANCERNE VOL.III MILITARIA 279
SOWIECKIE SAMOCHODY PANCERNE VOL.III MILITARIA 279
Monografia lekkich 4 kołowych samochodów pancernych.Liczne zdjęcia oraz plany. Dane techniczne: Autor: Maksym Kolomyjec Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2007 ISBN: 978-83-7219-279-0 Stron: 78 Wymiary (mm): 205x295

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,50 zł
szt.

CIĘŻKA HAUBICA POLOWA 15 CM S F H 18 NSV Mariusz Skotnicki

CIĘŻKA HAUBICA POLOWA 15 CM S F H 18 NSV Mariusz Skotnicki
CIĘŻKA HAUBICA POLOWA 15 CM S F H 18 NSV Mariusz Skotnicki

CIĘŻKA HAUBICA POLOWA 15 CM S F H 18 NSV Mariusz Skotnicki

 

W drugiej połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku intensywnie rozbudowywany Wehrmacht był masowym odbiorcą wielu nowoczesnych typów uzbrojenia. Jednym ze standardowych dział niemieckiej artylerii polowej stała się wówczas ciężka haubica 15 cm schwere Feldhaubitze 18. Była to broń starannie zaprojektowana, o dość dużej sile niszczącej pocisków, mogąca skutecznie wspierać własne oddziały zarówno w walkach obronnych, jak i natarciu. W latach II wojny światowej haubice s.F.H.18 wykonywały różnorodne zadania bojowe, m.in. ostrzeliwały rejony koncentracji wojsk przeciwnika, niszczyły stanowiska jego artylerii, a w razie konieczności mogły ogniem na wprost niszczyć umocnione punkty oporu. Była to najcięższa broń artyleryjska, jaką dysponowali dowódcy dywizji Wehrmachtu i Waffen-SS. W 1942 r. przystąpiono do budowy samobieżnej, nieholowanej wersji haubicy s.F.H.18. Już wiosną następnego roku do pułków artylerii w niemieckich dywizjach pancernych dostarczono pierwsze egzemplarze nowych dział samobieżnych o wdzięcznie brzmiącej nazwie "Hummel" ["Trzmiel"]. Pojazdy tego typu, będące udanym połączeniem gąsienicowego, samobieżnego podwozia z ciężką haubicą polową s.F.H.18, bardzo szybko zaprezentowały swoje wysokie walory taktyczno-techniczne. Z uwagi na wielkość produkcji i szerokie zastosowanie w walkach "Hummele" stały się jednymi z najbardziej znanych wozów bojowych II wojny światowej.

 

Dane techniczne: Autor: Mariusz Skotnicki Oprawa: miękka Rok wydania: 2011 Stron: 40 Wymiary (mm) : 185x230

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,50 zł
szt.

BZURA RAWKA 1914-1915. WIELKA WOJNA NA TERENIE POWIATU SOCHACZEWSKIEGO Paweł M. Rozdżestwieński, Jakub Wojewoda

BZURA RAWKA 1914-1915. WIELKA WOJNA NA TERENIE POWIATU SOCHACZEWSKIEGO Paweł M. Rozdżestwieński, Jakub Wojewoda
BZURA RAWKA 1914-1915. WIELKA WOJNA NA TERENIE POWIATU SOCHACZEWSKIEGO Paweł M. Rozdżestwieński, Jakub Wojewoda

BZURA RAWKA 1914-1915. WIELKA WOJNA NA TERENIE POWIATU SOCHACZEWSKIEGO Paweł M. Rozdżestwieński, Jakub Wojewoda

 

Niniejsza publikacja dotyczy bitwy nad Bzurą Rawką, która toczyła się od grudnia 9114 roku do lipca 1915, do historii przeszła powodu swej zaciętości kilkukrotnego użycia gazów bojowych przez Niemców. Ponadto, nie bez znaczenia jest fakt, że opisywany fragment frontu, przyjął postać umocnień pozycyjnych, tak dobrze znanych na Froncie Zachodnim, toczone tu walki były równie krwawe.

 

 

Dane techniczne: Autor: Paweł M. Rozdżestwieński, Jakub Wojewoda , Oprawa miękka Rok wydania: 2013 Stron: 52 Wymiary (mm) : 185x230

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,60 zł
szt.

SAMOLOT MYŚLIWSKI JAK-23. TBIU NR 3 (TECHNIKA BROŃ I UMUNDUROWANIE) Marian Mikołajczuk

SAMOLOT MYŚLIWSKI JAK-23. TBIU NR 3 (TECHNIKA BROŃ I UMUNDUROWANIE) Marian Mikołajczuk
SAMOLOT MYŚLIWSKI JAK-23. TBIU NR 3 (TECHNIKA BROŃ I UMUNDUROWANIE) Marian Mikołajczuk

SAMOLOT MYŚLIWSKI JAK-23. TBIU NR 3 (TECHNIKA BROŃ I UMUNDUROWANIE) Marian Mikołajczuk

 

Samolot myśliwski MiG-15:

powstanie konstrukcji, wersje szkolno-bojowe, eksport, zastosowania bojowe, polskie odmiany MiG-15 i Mig-15bis - Lim-1 i Lim-2.

 

W ZSRR główne lotnicze biura konstrukcyjne w latach 1946–1947 zbudowały kilka typów i wersji myśliwców: Jak-15, Jak-17, Jak-19, MiG-9, Ła-150, Ła-152, Ła-156, Ła-160, Su-9 z silnikiem RD-10 i jego odmianą z dopalaniem RD-10F. Jednak zasadniczym osiągnięciem tych biur konstrukcyjnych było zastosowanie nowych rodzajów zespołów napędowych w postaci skopiowanych brytyjskich silników odrzutowych Rolls Royce Dervent V jako RD-500 i Nene-1,jako RD-45. Silniki te dysponowały znacznie większym ciągiem (dwukrotnie!) oraz były sprawniejsze i charakteryzowały się większą niezawodnością. Mając znacznie doskonalsze silniki konstruktorzy przystąpili do prac nad nowymi konstrukcjami myśliwców. W dość krótkim czasie powstała kolejna seria samolotów, które charakteryzowały się znacznie lepszymi osiągami, a co najważniejsze spełniały już opracowane przez wojsko wymagania taktyczno-techniczne. W wyniku przeprowadzonych prób porównawczych do produkcji seryjnej zakwalifikowano trzy nowe konstrukcje: MiG-15, Ła-15 oraz Jak-23. Jak się później okazało tylko ten pierwszy przeszedł do historii światowego lotnictwa, natomiast pozostałe mimo, iż produkowane seryjnie nie odegrały większej roli, a posłużyły do przeszkolenia kadr oraz opanowania eksploatacji samolotów myśliwskich z napędem odrzutowym. Stosunkowo mała liczba wyprodukowanych Jaków-23 (ponad 300 egz.) w lotnictwie ZSRR pozostała w cieniu rewelacyjnego, skośnoskrzydłego MiGa-15, a niemal wszystkie Jaki-23, po krótkiej eksploatacji w jednostkach Sił Powietrznych ZSRR, trafiły do państw sojuszniczych. Należy przy tym nadmienić, iż około 30% (około 90 egz.) tych maszyn trafiło do Polski, gdzie były użytkowane niemal przez 10 lat (1951-1960). Mimo, iż samolot ten eksploatowany był w okresie zimnej wojny, to jednak nie brał udziału w żadnym z ówczesnych konfliktów zbrojnych. Kilkunastoletnia eksploatacja tej konstrukcji umożliwiła na wielokrotną jej ocenę zarówno przez specjalne komisje pracujące w ramach prac kwalifikacyjnych, jak i przez grupy ekspertów spoza ZSRR (Grupa Wywiadu Technicznego w AFB Wright Patterson). Samolot oraz jego eksploatacja była oceniona przez wielu pilotów wojskowych, którzy mogli poznać tę konstrukcję bardzo dokładnie. Już w trakcie projektowania zakładano pewne ograniczenia, które w sposób zasadniczy wpłynęły na jego osiągi i właściwości. Konstrukcja odznaczała się małą masą własną (1980 kg), co było uzyskane kosztem „odchudzenia” konstrukcji z różnego typu układów i instalacji. Z racji układu aerodynamicznego był bardzo zwrotny, dysponował nadmiarem ciągu, co wpływało na stosunkowo dużą prędkość pionowego wznoszenia (do 47 m/s). Jego klasyczny układ konstrukcji zapewniał łatwość w pilotażu, a mały rozbieg i dobieg w granicach 500-600 m umożliwiał bazowanie na lotniskach o niewielkich pasach startowych

 

Dane techniczne: Autor: Marian Mikołajczuk, Oprawa miękka, Rok wydania: 2011, Stron:, 40 wymiary(mm): 185x230,

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 9,75 zł
szt.

SAMOLOTY PASAŻERSKIE PZL 4,27, 44, WICHER POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE Andrzej Glass

SAMOLOTY PASAŻERSKIE PZL 4,27, 44, WICHER POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE Andrzej Glass
SAMOLOTY PASAŻERSKIE PZL 4,27, 44, WICHER POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE Andrzej Glass

SAMOLOTY PASAŻERSKIE PZL 4, 27, 44, WICHER POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE Andrzej Glass

 

Na początku XX wieku polscy konstruktorzy odnieśli wiele sukcesów, znajdowali się w światowej czołówce. Wykazali się nie tylko dużymi zdolnościami konstruktorskimi, lecz także doskonałą umiejętnością maksymalnego wykorzystania skromnych możliwości, którymi dysponowali. Autor serii Andrzej Glass w bardzo dokładny sposób ukazał ich osiągnięcia i projekty. Podał wiele dokładnych danych technicznych, opisy historii poszczególnych projektów oraz opis wykorzystania samolotów w różnych dziedzinach życia. Zamieścił liczne fotografie i schematy.

 

Trzeci zeszyt z serii PKL przedstawia konstrukcje trzech samolotów pasażerskich - PZL 4, 27, 44 "Wicher". Przedstawiono w nim historię rozwoju konstrukcji, uzupełnioną zdjęciami, danymi technicznymi i planami modelarskimi w skali 1:144 i 1:72.

 

 

Dane techniczne: Autor: Andrzej Glass Oprawa miękka Rok wydania: 2014, Stron: 28 Wymiary (mm) : 185x235,

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,10 zł
szt.

SAMOLOTY MYŚLIWSKIE PZL P.1, P.6, P.7, P.8. POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE NR.2 Andrzej Glass

SAMOLOTY MYŚLIWSKIE PZL P.1, P.6, P.7, P.8. POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE NR.2 Andrzej Glass
SAMOLOTY MYŚLIWSKIE PZL P.1, P.6, P.7, P.8. POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE NR.2 Andrzej Glass

SAMOLOTY MYŚLIWSKIE PZL P.1, P.6, P.7, P.8. POLSKIE KONSTRUKCJE LOTNICZE NR.2 Andrzej Glass

 

 

Na początku XX wieku polscy konstruktorzy odnieśli wiele sukcesów, znajdowali się w światowej czołówce. Wykazali się nie tylko dużymi zdolnościami konstruktorskimi, lecz także doskonałą umiejętnością maksymalnego wykorzystania skromnych możliwości, którymi dysponowali. Autor serii Andrzej Glass w bardzo dokładny sposób ukazał ich osiągnięcia i projekty. Podał wiele dokładnych danych technicznych, opisy historii poszczególnych projektów oraz opis wykorzystania samolotów w różnych dziedzinach życia. Zamieścił liczne fotografie i schematy.

 

 

 

Dane techniczne: Autor: Andrzej Glass Oprawa miękka Rok wydania: 2013 Stron: 36 Wymiary (mm) : 185x230

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,19 zł
szt.

Jagdpanzer 38 (t) Hetzer in detail MILITARIA IN DETAIL 15

Jagdpanzer 38 (t) Hetzer in detail MILITARIA IN DETAIL 15
Jagdpanzer 38 (t) Hetzer in detail MILITARIA IN DETAIL 15
Nowy typ publikacji przeznaczonych specjalnie dla modelarzy. Zawierają doskonałe fotografie szczegółów konstrukcji.
Monografia czołgu.Liczne zdjęcia
Dane techniczne: Autor: Waldemar Jędrzejewski Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: ISBN 83-7219-900-0 Stron: Wymiary (mm) : 225x240

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,80 zł
szt.

CANT Z-506 B AIRONE MORSKIEGO DYWIZJONU LOTNICZEGO Andrzej Olejko

CANT Z-506 B AIRONE MORSKIEGO DYWIZJONU LOTNICZEGO Andrzej Olejko
CANT Z-506 B AIRONE MORSKIEGO DYWIZJONU LOTNICZEGO Andrzej Olejko

CANT Z-506 B AIRONE MORSKIEGO DYWIZJONU LOTNICZEGO Andrzej Olejko

 

Kilkusethektarowe jezioro Siemień leżące w pobliżu Parczewa do jesieni 2007 r. kryło w sobie zagadkę związaną z losami jedynego, w 1939 r. najnowocześniejszego wodnosamolotu znajdującego się w dyspozycji polskiej Marynarki Wojennej – wodnosamolotu pływakowego typu CANT Z-506 B Airone (Czapla) konstrukcji włoskiej. Historia brawurowego przelotu tego hydroplanu i jego załogi na trasie z włoskiego z Monfalcone koło Triestu do nad bałtyckiego Pucka w przeddzień wybuchu II wojny światowej oraz dalsze jego losy i załogi podczas Wojny Obronnej 1939 r. mogą śmiało służyć za kanwę sensacyjnego filmu. Jednak historia CANT-a nie zakończyła się wraz z wrześniową klęską. Od kilkudziesięciu lat miejsce, w którym we wrześniu 1939 r. został zniszczony ten ogromny wodnosamolot Morskiego Dywizjonu Lotniczego, Siemieński Staw – jezioro Siemień, stanowiło magnes przyciągający pasjonatów, badaczy, historyków i poszukiwaczy pragnących dopisać ostatni rozdział w jego w wielu miejscach niesamowitej historii. Udało się to dopiero upartemu badaczowi przeszłości, red. Adamowi Sikorskiemu z TVP w Lublinie. Skąd jednak w 1939 r. nad Bałtykiem i na terenie Lubelszczyzny wzięła się ta niezwykła maszyna? Vigna di Valle położone jest na północ od Rzymu. Nad wielkim jeziorem znajduje się tam Museo Storico Aeronautica Militare di Vigna Valle. W gronie wielu interesujących eksponatów samolotów używanych w XX wieku przez lotnictwo włoskie, znajduje się przykuwający oko rozmiarami, majestatyczny wodnosamolot pływakowy. Jedyny na świecie CANT Z-506 Airone, który eksponowany jest w głównym hangarze. Dwa jeziora, w dwóch krajach Europy spajają historię polskiej Czapli, wodnosamolotu pływakowego polskiego lotnictwa morskiego, którego spora część unikatowych elementów konstrukcyjnych znajduje się w zbiorach Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

 

 

Dane techniczne: Autor: Andrzej Olejko, Oprawa miękka Rok wydania: 2014 Stron: 106 Wymiary (mm) : 185x235

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,90 zł
szt.

SAMOLOT WIELOZADANIOWY PZL-104 WILGA Andrzej Glass

SAMOLOT WIELOZADANIOWY PZL-104 WILGA Andrzej Glass
SAMOLOT WIELOZADANIOWY PZL-104 WILGA Andrzej Glass

SAMOLOT WIELOZADANIOWY PZL-104 WILGA Andrzej Glass

 

Latem 1959 r. dr inż. Ryszard Orłowski opracował projekt wstępny samolotu, wpierw z kadłubem kratownicowym, później półskorupowym. Jesienią 1959 r. Aeroklub PRL sprecyzował warunki techniczne, a w lutym 1960 r., w biurze OKP-2 Ośrodka Konstrukcji Lotniczych WSK-Okęcie, zespół Orłowskiego rozpoczął projektowanie samolotu. W skład zespołu początkowo wchodziło trzech inżynierów: zastępca głównego konstruktora Stanisław Raboszuk oraz Andrzej Frydrychewicz i Wojciech Gadomski a w połowie roku dołączył Andrzej Glass. Obliczenia wykonywali inż. inż. Jacek Stupnicki i Stanisław Hoinka. W opracowaniu dokumentacji technicznej uczestniczyło dwóch techników: Jerzy Bogdański i Tadeusz Mossakiewicz oraz dwie kreślarki. Podwozie, śmigło i instalacje powstały w biurze osprzętu OKO pod kierunkiem mgr. inż. Grzegorza Szeląga. Zespół ten zaprojektował samolot w ciągu roku, do lutego 1961 r. Samolot miał prostokątne skrzydło metalowe, kryte w części zadźwigarowej płótnem, wyposażone w stałe sloty oraz dwudzielne lotki i klapy kryte płótnem. Lotki wychylały się w dół razem z klapami o kąt równy połowie wychylenia klap. Zbiorniki paliwa w skrzydłach były integralne... ZESZYT ZAWIERA PLANY MODELARSKIE W SKALI 1:72 Technika Broń i Umundurowanie Technika Broni i Umundurowanie, (TBiU) - to seria publikacji Wydawnictwa ZP. Każdy zeszyt jest monografią zazwyczaj jednego typu samolotu, pojazdu, broni, uzbrojenia lub munduru. Publikacje zawierają historię jego powstania, opis poszczególnych prototypów i wariantów, opis techniczny, ewentualne zastosowanie bojowe, itp.

 

 

Dane techniczne: Autor: Andrzej Glass, Oprawa miękka Rok wydania: 2016 Stron: 56 Wymiary (mm) : 185x235

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,99 zł
szt.

TAJEMNICZA RANA MIT CZOŁGU-PUŁAPKI W POWSTANIU WARSZAWSKIM Łukasz Mieszkowski

TAJEMNICZA RANA MIT CZOŁGU-PUŁAPKI W POWSTANIU WARSZAWSKIM Łukasz Mieszkowski
TAJEMNICZA RANA MIT CZOŁGU-PUŁAPKI W POWSTANIU WARSZAWSKIM Łukasz Mieszkowski

TAJEMNICZA RANA MIT CZOŁGU-PUŁAPKI W POWSTANIU WARSZAWSKIM Łukasz Mieszkowski

 

Jeden z najbardziej tragicznych i kontrowersyjnych momentów Powstania Warszawskiego. 13 sierpnia 1944 roku podczas powstania warszawskiego doszło do jednego z najbardziej dramatycznych wydarzeń – wybuchu niemieckiego pojazdu bojowego, w wyniku którego śmierć poniosło kilkaset osób. Przez dekady masakra urosła do rangi mitu. Po siedemdziesięciu latach autor zbiera relacje, dokumenty i artykuły na temat wybuchu. Z ich konfrontacji wynika, że tragedii prawdopodobnie można było uniknąć. Kto więc ponosi za nią odpowiedzialność?

 

Dane techniczne: Autor: Łukasz Mieszkowski, Oprawa miękka, Rok wydania: 2014, Stron: 224 wymiary(mm): 145x205

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 11,50 zł
szt.
  • nowość

HURECZKO HISTORIA LOTNISKA TWIERDZY PRZEMYŚL Przemysław Chrążykiewicz, Dariusz Karnas

HURECZKO HISTORIA LOTNISKA TWIERDZY PRZEMYŚL Przemysław Chrążykiewicz, Dariusz Karnas
HURECZKO HISTORIA LOTNISKA TWIERDZY PRZEMYŚL Przemysław Chrążykiewicz, Dariusz Karnas

HURECZKO HISTORIA LOTNISKA TWIERDZY PRZEMYŚL Przemysław Chrążykiewicz, Dariusz Karnas

 

Jest to książka o lotnisku nieco zapomnianym, którego nazwa nieczęsto pojawia się w opracowaniach dotyczących lotnictwa, czy historii regionu. Osobom interesującym się jednym albo drugim zagadnieniem lub obydwoma jednocześnie chcemy pokazać bardzo bogate tradycje lotnicze Przemyśla. Natomiast Czytelnicy, dla których sam fakt istnienia lotniska nie jest niczym nowym, znajdą tu, obok spraw wartych przypomnienia, wiele niepublikowanych dotąd materiałów.Znaczną część książki poświęcamy wkładowi dopiero rodzącego się lotnictwa w odzyskanie przez Polskę niepodległości. Należy uświadomić sobie, iż wiele wydarzeń, które do tego doprowadziły, miało miejsce wcześniej niż 11 listopada 1918 r. Ta data może być tylko umownie uznana za początek egzystencji naszego państwa po ustaniu rozbiorów. Wywalczenie niepodległości poprzedziła mozolna praca i często bohaterskie czyny wielu osób zaangażowanych w proces budowy ojczyzny. W wymiarze lotniczym były to trzy wydarzenia wielkiej wagi. Miały one znaczenie zarówno symboliczne, jak i czysto praktyczne. Tak więc, już 31 października 1918 r. krakowskie lotnisko na Rakowicach było w rękach polskich. Wkrótce po tym, bo 2 lub 3 listopada dokładna data nadal czeka na ostateczne ustalenie z przemyskiego lotniska w Hureczku wystartowała do Krakowa grupa samolotów, pod dowództwem oficera Wojska Polskiego, por. pil. Wiktora Robotyckiego, który był rodowitym przemyślaninem. Dwa albo trzy dni później, nad Lwowem wykonano nie mający precedensu lot bojowy polskiego samolotu.Każda z tych akcji wniosła coś nowego w proces powstawania lotnictwa, a trzy miasta Kraków, Lwów, Przemyśl wkrótce połączyło szczególne braterstwo w walce o Kresy Wschodnie. Pisząc o tym, nie sposób jednocześnie nie zwrócić uwagi na dotychczas błędnie (w sposób pomniejszający rolę lotniska w Hureczku) przedstawianą kolejność owych wydarzeń.

 

 

Dane techniczne: Autor: Przemysław Chrążykiewicz, Dariusz Karnas, Oprawa: miękka Rok wydania: 2009 Stron: 132, Wymiary (mm): 185x230

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 11,50 zł
szt.

BELGRAD 1944 MILITARIA 257 Domański, Lwow, Moszczański

BELGRAD 1944 MILITARIA 257 Domański, Lwow, Moszczański
BELGRAD 1944 MILITARIA 257 Domański, Lwow, Moszczański
Działania wojenne w Jugosławii, zdobycie Belgradu jesienią 1944.Monografia.Liczne zdjęcia oraz plany. Angielskie podsumowanie Dane techniczne: Autor: Domański, Lwow, Moszczański Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2006 ISBN 83-7219-257-X Stron: 86 Wymiary (mm) : 205x295

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 12,50 zł
szt.

T-27 MILITARIA 255

T-27 MILITARIA 255
T-27 MILITARIA 255
Monografia radzieckiej tankietki z I okresu II WŚMonografia radzieckiej tankietki z I okresu II WŚ

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 13,50 zł
szt.

T-50 MILITARIA 283

T-50 MILITARIA 283
T-50 MILITARIA 283
Monografia czołgu Dane techniczne: Autor: Aleksander Czubarin Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2007 ISBN: 978-837-219-283-7 Stron: 98 Wymiary (mm): 205x295

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 13,50 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl