Opinie o Nas Instagram

DOSTAWA OD 4,88zł - PACZKA W RUCHU - SPRAWDŹ!!! ZAMÓWIENIA OD 1zł

Producenci
Promocje
ROBERT SMITH. THE CURE Richard Carman
ROBERT SMITH. THE CURE Richard Carman
20,01 zł 13,99 zł
szt.
 COLETTE. BIOGRAFIA Francis Claude, Fernande Gontier
COLETTE. BIOGRAFIA Francis Claude, Fernande Gontier
26,00 zł 18,00 zł
szt.

GODNOŚĆ JAK JĄ CHRONIĆ BEZ UPOKARZANIA INNYCH Krzysztof Jedliński

 GODNOŚĆ JAK JĄ CHRONIĆ BEZ UPOKARZANIA INNYCH Krzysztof Jedliński
GODNOŚĆ JAK JĄ CHRONIĆ BEZ UPOKARZANIA INNYCH Krzysztof Jedliński

 

GODNOŚĆ JAK JĄ CHRONIĆ BEZ UPOKARZANIA INNYCH Krzysztof Jedliński

 

Gdybyśmy zapytali ludzi na ulicy, czy mają poczucie swojej godności, zapewne większość odpowiedziałaby twierdząco. Ilu jednak potrafiłoby odpowiedzieć na pytanie, czym ta godność jest" Czym zatem ona jest" Czy ma jakieś szczególne cechy" A jeśli tak, to jakie" Dlaczego

w niektórych trudnych sytuacjach po prostu wiemy, że nic nie odbierze nam godności, a

w innych, znacznie prostszych, czujemy się poniżeni"

Książka Krzysztofa Jedlińskiego, wybitnego psychoterapeuty, odpowiada nie tylko na te pytania. Prosta, ale mądra i logiczna narracja powoduje, że spoglądamy na naszą godność z nowych perspektyw, których wcześniej nie dostrzegaliśmy. Zauważamy, jak kruche jest poczucie naszej godności, ale jednocześnie staje się dla nas jasne, jak wiele sami możemy zrobić, żeby je wzmocnić, odzyskać, zbudować"

 

Krzysztof Jedliński jest psychoterapeutą i trenerem psychologicznym. Przyjmuje pacjentów dorosłych cierpiących z powodu: zaburzeń typu lękowego, problemów w kontaktach z ludźmi, sytuacji kryzysowych. Prowadzi psychoterapię indywidualną, małżeńską i rodzinną. Pracuje

w podejściu integratywnym, łącząc terapię humanistyczną z elementami innych kierunków, głównie psychodynamicznego i poznawczo-behawioralnego. Nie prowadzi farmakoterapii.

W ramach pracy trenerskiej prowadzi treningi interpersonalne oraz warsztaty: komunikacji, organizacji czasu i radzenia sobie ze stresem, współpracy w zespole. Zajmuje się szkoleniem psychoterapeutów oraz trenerów grupowych. Jest absolwentem Wydziału Lekarskiego AM

w Warszawie, specjalistą II stopnia w psychiatrii, doktorem nauk medycznych.

Aby być panem swojego życia, aby nie znaleźć się w sytuacji upokarzającej zależności, trzeba umieć powiedzieć "nie". Słowo "nie" jest granicą obszaru, który do nas suwerennie przynależy

i do którego inni mogą mieć dostęp tylko za naszym wyraźnym przyzwoleniem.

Aby skutecznie powiedzieć "nie", trzeba być zwięzłym, nie należy szeroko argumentować, ale po prostu podać krótkie, zgodne z prawdą uzasadnienie. Na przykład jeśli zamierzamy odmówić komuś spotkania, powiedzmy raczej: "Nie wybiorę się z tobą do teatru, bo zaplanowałem sobie czas inaczej" niż: "No wiesz, chętnie bym się z tobą wybrał, ale po pierwsze, czuję się trochę przeziębiony, po drugie, mama prosiła mnie, abym dziś koniecznie pomógł jej w domu, młodsza siostra też chciała, żebym ją przepytał z fizyki i tak w ogóle, widzisz, że absolutnie nie mogę"". Jeśli naszemu rozmówcy naprawdę zależy, aby postawić na swoim, po kolei obali nasze argumenty i wymusi przychylną dla siebie decyzję. Jeśli natomiast będziemy w razie potrzeby spokojnie powtarzać (jak "zdarta płyta") nasze uzasadnienie, w dodatku opierając się na własnej decyzji ("), nasza odmowa będzie skuteczna.

(z rozdziału "Co dalej oraz parę istotnych reguł")

 

Dane techniczne: Autor: Praca zbiorowa, Oprawa: miękka, Rok wydania: 2017 Stron:160, wymiary(mm): 120x190

 

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,00 zł
szt.

PEDAGOGIKA T.2 Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych Śliwerski Bogusław (red.)

 PEDAGOGIKA T.2 Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych Śliwerski Bogusław (red.)
PEDAGOGIKA T.2 Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych Śliwerski Bogusław (red.)

PEDAGOGIKA T.2 Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych Śliwerski Bogusław (red.)

 

Kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki, efekt współpracy międzynarodowego grona Autorów z całej Europy. Obok siebie znajdują się tu teksty Autorów z Anglii, Czech, Finlandii, Niemiec, Polski, Włoch, Szwajcarii.

 

 

Dane techniczne: Autor: Śliwerski Bogusław (red.) Oprawa: twarda, Rok wydania: 2006 Stron:524, wymiary(mm): 205x255

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 39,90 zł
szt.

PEDAGOGIKA T.3 SUBDYSCYPLINY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ Śliwerski Bogusław (red.)

 PEDAGOGIKA T.3 SUBDYSCYPLINY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ Śliwerski Bogusław (red.)
PEDAGOGIKA T.3 SUBDYSCYPLINY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ Śliwerski Bogusław (red.)

PEDAGOGIKA T.3 SUBDYSCYPLINY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ Śliwerski Bogusław (red.)

 

Kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki, efekt współpracy międzynarodowego grona Autorów z całej Europy. Obok siebie znajdują się tu teksty Autorów z Anglii, Czech, Finlandii, Niemiec, Polski, Włoch, Szwajcarii. W tomie trzecim zostały przedstawione wybrane subdyscypliny pedagogiki, tworzące współczesny zrąb zagadnień dla nich najistotniejszy. W syntetycznych ujęciach tom zawiera charakterystyki pedagogiki społecznej i andragogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej, pedagogiki pracy, opiekuńczej, medialnej i zdrowia. Całość zamyka wgląd w nauki o wychowaniu z perspektywy ich uwarunkowań społeczno-kulturowych, zorientowanych na kształcenie i wychowywanie kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży w duchu porozumienia, współpracy i otwartości narodów .

 

 

Dane techniczne: Autor: Śliwerski Bogusław (red.) Oprawa: twarda, Rok wydania: 2006 Stron:390, wymiary(mm): 205x255

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 39,90 zł
szt.

ŚMIERĆ MÓZGU. Czy istnieją granice organodawstwa? Regina Breul

 ŚMIERĆ MÓZGU. Czy istnieją granice organodawstwa?  Regina Breul
ŚMIERĆ MÓZGU. Czy istnieją granice organodawstwa? Regina Breul

ŚMIERĆ MÓZGU. Czy istnieją granice organodawstwa? Regina Breul

 

Książka z gatunku tych, które idą pod prąd powszechnie obowiązującym poglądom. Autorka poddaje głębokiej krytyce kryterium śmierci mózgowej, będącej granicą, po przekroczeniu której pobiera się od dawców organy do przeszczepu. Doktor Regina Breul, mówiąc wprost, uważa, że organy te pobiera się od osób żywych! Wskazuje również na niebezpieczeństwa i nadużycia praktyk transplantologicznych. Swoje opinie odnosi przy tym do nauczania Kościoła w zakresie organodawstwa i konfrontuje z katolicką etyką.

 

Doktor Breul ze swoimi poglądami jest w środowisku medycznym i bioetycznym w mniejszości, ale nie jest odosobniona. Jej praca na pewno budzi kontrowersje, ale nie sposób przejść obok niej obojętnie. Czytelnik po lekturze zostanie z pytaniem: „A co, jeśli autorka ma rację”? Odpowiedź pilnie poszukiwana...

 

Dane techniczne: Autor: Regina Breul, Oprawa: miękka Rok wydania: 2018 Stron:, 216, wymiary(mm): 130x200

 

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 11,00 zł
szt.

DEMOKRACJA Michael Saward

DEMOKRACJA Michael Saward
DEMOKRACJA Michael Saward

Podręcznik ten proponuje czytelnikom zbadanie własnego stanowiska w kwestii toczących się na świecie dyskusji o znaczeniu demokracji. Dostarcza narzędzi do samodzielnych przemyśleń o demokracji jako praktyce, ideale i terenie spornym. Wolna od uprzedzeń i napisana nadzwyczaj klarownie, książka Sawarda unika łatwych odpowiedzi. zamiast tego przedstawia różnorodne podejścia do demokracji i jej problemów, pokazując, jak powstały i jakim przekształceniom podlegały podstawy współczesnego życia politycznego. Czytelnik znajdzie w niej zarówno szereg przykuwających uwagę, prawdziwych i hipotetycznych przypadków, jak też reprezentatywny zbiór dwudziestowiecznych narracji o demokracji i jej korzeniach oraz nowych wyzwaniach, takich jak globalizacja czy ruch na rzecz ochrony środowiska. Książkę zamyka fascynujący przegląd i ocena najnowszych, często kontrowersyjnych teorii demokracji i zachęta do spekulacji na temat kształtu demokracji w bliższej i dalszej przyszłości. Demokracja zawiera także obszerny słownik typów demokracji oraz przewodnik po dalszej lekturze.Michael Saward jest profesorem politologii na Open University.



Dane techniczne:

Autor: Michael Saward Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2008

ISBN: 9788360457535 , Stron: 208 Wymiary (mm): 135x205

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 7,90 zł
szt.

DUCH ZEN, DUCH CHRZEŚCIJAŃSTWA Robert E. Kennedy

DUCH ZEN, DUCH CHRZEŚCIJAŃSTWA Robert E. Kennedy
DUCH ZEN, DUCH CHRZEŚCIJAŃSTWA Robert E. Kennedy

DUCH ZEN, DUCH CHRZEŚCIJAŃSTWA Miejsce Zen w życiu chrześcijańskim Robert E. Kennedy

 

„Duch zen, duch chrześcijaństwa jest godnym następcą dzieła D.T. Suzukiego Misticism: Christian and Buddhist [Mistycyzm chrześcijański i buddyjski] oraz innych istotnych dzieł powstałych w tradycji mistycznego ekumenizmu. Obfitująca we wspaniałe cytaty, przyjazna czytelnikowi książka ojca Kennedy'ego to szczególnie cenny wkład w tę tradycję”.

 

– Peter Matthiessen (Muryo Sensei)

 

„Oto pozycja traktująca o podstawowych kwestiach dotyczących zen: Co to jest zen? Jak go praktykować? Jak ma się on do chrześcijaństwa? […] Zaznajomiony zarówno z Mistrzem Hakuinem i Mistrzem Gasanem, jak i z Johnem Steinbeckiem oraz Edną O'Brien, ojciec Kennedy Sensei udostępnia nam dwie bogate tradycje medytacyjne, byśmy mogli delektować się ich mądrością”.

 

– America

 

„[…] Gruntownie zgłębił tradycję nauczania zen, nie schodząc z obranej przez siebie drogi jezuity, na którą wstąpił jako młody człowiek […]. Niniejsza książka powstała z myślą o tym, by czytelnikowi łatwiej było przeżyć proces swoistej duchowej alchemii, tak znakomicie opisany na jej kartach”.

 

– Bernard Tetsugen Glassman, Opat Zen Center w Nowym Jorku

 

Co zen wnosi do chrześcijańskiej modlitwy? Jak ksiądz i zakonnik może być równocześnie nauczycielem i mistrzem zen? Czy zen prowadzi do Boga, skoro buddyzm o Bogu milczy? – pyta Jacek Prusak we Wstępie do książki „Duch zen, duch chrześcijaństwa”. To tylko niektóre z pytań stawianych ojcu Robertowi Kennedy’emu zarówno przez sympatyków, jak i przeciwników „wchodzenia w zen” przez chrześcijan. On sam stara się na nie odpowiedzieć w pisanych przez siebie książkach. Wartość tych publikacji polega na tym, że są odpowiedzią „od środka”, od osoby, która nie zmieniając religii ani nie wybierając „podwójnej przynależności”, została przez buddystów upoważniona do nauczania zen. Kennedy całym sercem daje wyraz przekonaniu swego nauczyciela roshiego Maezumiego: „Ktoś mógłby sądzić, że życie chrześcijaninem może stanowić przeszkodę w praktyce, podobnie jak bycie kobietą, mnichem, człowiekiem świeckim, młodym, starym, bystrym czy tępym. (…) W ostatecznym rozrachunku nie ma znaczenia, czy ktoś jest Żydem, chrześcijaninem, Europejczykiem, Amerykaninem, białym, czarnym, czy żółtym”

 

Opat Zen Center w Nowym Jorku O autorze Robert Kennedy SJ jest jezuitą i mistrzem zen. Urodził się 20 czerwca 1933 r. w USA. W 1951 r. wstąpił do jezuitów, święcenia kapłańskie przyjął w 1965 r. Za namową o. Kakichi Kadowakiego SJ nawiązał kontakt z roshim Kounem Yamadą z Kamakury i rozpoczął regularną praktykę zazen. Po powrocie do USA kontynuował trening zen, a w 1991 r. otrzymał od roshiego Bernarda Glassmana przekaz na nauczyciela zen w Sandze Białej Śliwy, zaś sześć lat później ostateczne potwierdzenie na roshiego. Robert Kennedy założył własną szkołę zen Morning Star Zendo, którą do dziś prowadzi.

 

Dane techniczne: Autor: Robert E. Kennedy, Oprawa: miękka, Rok wydania: 2015 Stron:, 190, wymiary(mm): 140x205,

 

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 17,80 zł
szt.

EDUKACJA BAZALNA. NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Andreas D. Frolich

EDUKACJA BAZALNA. NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Andreas D. Frolich
EDUKACJA BAZALNA. NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Andreas D. Frolich

EDUKACJA BAZALNA. NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Andreas D. Frolich

 

Konfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie. Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem.

 

Dane techniczne: Autor: Andreas D. Frolich, Oprawa miękka Rok wydania: 2015, Stron: 216, Wymiary (mm) : 165x230

 

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 12,00 zł
szt.

GLOBALNA SPRAWIEDLIWOŚĆ Jon Mandle

GLOBALNA SPRAWIEDLIWOŚĆ Jon Mandle
GLOBALNA SPRAWIEDLIWOŚĆ Jon Mandle

Globalna sprawiedliwość stała sięjedną z najbardziej palących kwestii naszych czasów. Kiedy połowaświatowej populacji żyje za mniej niż dwa dolary dziennie, rośniepotrzeba demokracji, rozwoju i bezpieczeństwa dla wszystkich. JonMandle bada znaczenie pojęcia globalnej sprawiedliwości i dostarczaczytelnikom przystępnego wprowadzenia w podstawowe koncepcje idyskusje na tym polu. Przekonuje, że globalna sprawiedliwośćwymaga powszechnego respektowania praw człowieka. Prawa te należąsię każdemu/każdej z nas i powinny być drogowskazem dlaświadczących pomoc humanitarną oraz przeciwdziałającychglobalnej biedzie i recesji. Podkreślając znaczenie lokalnychinstytucji politycznych chroniących prawa podstawowe igwarantujących samostanowienie, Mandle proponuje reformy, któremogłyby pomóc chronić prawa człowieka na świecie. Analizuje iostatecznie odrzuca teorie głoszące, że nie istnieją takie zasadysprawiedliwości, które można stosować globalnie, podobnie jakteorie głoszące, że istnieją takie zasady, które można stosowaći lokalnie, i globalnie. zamiast nich, autor rozwija własnąkoncepcję globalnej sprawiedliwości, inspirowaną pracami JohnaRawlsa.Książka Jona Mandle zainteresuje studentów filozofii, naukpolitycznych, stosunków międzynarodowych, socjologii, nauk oglobalizacji oraz każdego, kto zastanawia się nad znaczeniempojęcia sprawiedliwości ponad granicami.

Jon Mandle jest profesoremi przewodniczącym Wydziału Filozofii na uniwersytecie w Albany(State University of New York, USA).Patronat:Polska AkcjaHumanitarna, Onet, dlaStudenta.pl

Dane techniczne: Autor: Jon Mandle Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2009 ISBN 9788360457764 Stron: 204 Wymiary (mm) : 135x205

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,00 zł
szt.

IMIGRANCI: między izolacją a integracją Michał Buchowski, Jacek Schmidt

IMIGRANCI: między izolacją a integracją Michał Buchowski, Jacek Schmidt
IMIGRANCI: między izolacją a integracją Michał Buchowski, Jacek Schmidt

IMIGRANCI: między izolacją a integracją Michał Buchowski, Jacek Schmidt

 

Tom jest pokłosiem międzynarodowej konferencji "Współczesne migracje i ich konsekwencje w perspektywie interdyscyplinarnej: między izolacją a integracją", zorganizowanej przez Komitet Nauk Etnologicznych PAN, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM i Centrum Badań Migracyjnych UAM, która odbyła się w dniach 24-26 maja 2012 r. w Będlewie. W centrum zainteresowania autorów tomu (antropologów, socjologów, politologów, pedagogów i geografów) znalazło się zjawisko migracji rozpatrywane z perspektywy społeczeństwa i kraju przyjmującego oraz samych imigrantów.

Z racji interdyscyplinarnego charakteru tomu termin "integracja" używany jest w kilku różnych znaczeniach i kontekstach. Paradoksalnie przejawy izolacji kulturowej, a przynajmniej tendencje do tworzenia wybiórczych barier międzykulturowych, można odkryć także w samych projektach o założeniach integracyjnych. Integracja i izolacja nie oznaczają więc zjawisk autonomicznych i wzajemnie się wykluczających, ale składowe tego samego procesu budowania relacji społecznych w przestrzeni międzykulturowej.

 

SPIS TREŚCI

 

 

 

Michał Buchowski, Jacek Schmidt, Wstęp, s. 7

 

Werner Schiffauer, Struktura przestrzeni wyobrażanej a problem zdań warunkowych nierzeczywistych, s. 11

 

I. Polityki imigracyjne i integracyjne państw europejskich

 

Anita Adamczyk, Polska polityka integracyjna. Próba oceny stanu faktycznego, s. 27

 

Bernadette Jonda, Willkommenskultur - zmiana paradygmatu w polityce imigracyjnej Niemiec? s. 45

 

Karolina Podgórska, Imigracja we francuskiej kampanii prezydenckiej2012. Retoryka zmiany czy kontynuacji? s. 61

 

Krzysztof Koźbiał, Liechtenstein państwem migrantów, s. 75

 

Mariola Badowska, Polityka edukacyjna jako czynnik integracji społecznejdzieci imigrantów (w UE), s. 91

 

II. Imigranci z Polski w Europie

 

Dariusz Niedźwiedzki, Migracja i integracja społeczna. Przypadek polskich migrantów w Leuven, s. 109

 

Marek Pawlak, „My, w Norwegii, mówimy na nich Polakkene ". Tożsamość, mobilność i habitus migrantów, s. 121

 

Małgorzata Michalska, Współczesne formy migracji Polaków do Pragi, s. 139

 

Maria Skoczek, Nowe cechy mobilności przestrzennej młodych Polaków - na podstawie wypowiedzi studentów Uniwersytetu Warszawskiego, s. 151

 

III. Adaptacja - integracja - izolacja

 

Natalia Bloch, Poza integracją. Separacja jako uchodźcza strategia adaptacji, postkolonialny model społeczeństwa mnogiego i indyjski multikulturalizm, s. 171

 

Izabela Czerniejewska, Katarzyna Kość-Ryżko, Uchodźcy w Grupie i Czerwonym Borze - różne miejsca i różne światy? Wpływ warunków osiedlenia na proces adaptacji, s. 187

 

Katarzyna Mirgos, Od belarrimotxak do euskaldunberriak. Znaczenie języka w procesie integracji imigrantów w Kraju Basków, s. 213

 

IV. Lokalne konteksty migracyjne

 

Agnieszka Chwieduk, O niektórych skutkach migracji w społeczności lokalnej - pomiędzy opisem a metodą. Przykład rumuńskiej wsi Sapinta z regionuMaramuresz, s. 231

 

Barbara Jaczewska, Polityka integracyjna imigrantów na poziomie lokalnym na przykładzie wybranych miast niemieckich, s. 251

 

Łukasz Kaczmarek, Paweł Ładykowski, Gdy granicę przekracza miasto: przygraniczny transnacjonalizm w okolicach Szczecina, s. 273

 

Kamil Lis, Transgraniczne migracje ludności i kapitału w Euroregionie Pomerania - na przykładzie polskiego osadnictwa w niemieckiej przygranicznej miejscowości Neu Grambow, s. 291

 

 

 

Dane techniczne: Autor: Michał Buchowski, Jacek Schmidt Oprawa miękka Rok wydania: 2012, Stron: 308 Wymiary (mm) : 145x205

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 30,00 zł
szt.

IMPERIUM Alejandro Colas

IMPERIUM Alejandro Colas
IMPERIUM Alejandro Colas

Pojęcie imperium w ostatnich latachprzeżywa renesans w światowej polityce. zwłaszcza politykazagraniczna Stanów zjednoczonych łączona jest z tym pojęciemzarówno przez krytyków, jak i zwolenników amerykańskiej globalnejwładzy. Czym jednak dokładnie jest imperium? Co wyróżnia różneformy imperializmu? Czy kategoria imperium jest nadal użyteczna wpostkolonialnym świecie?

Alejandro Colás opiera się nainterdyscyplinarnych dyskusjach wokół tego spornego pojęcia ioferuje czytelnikom kompetentny przegląd imperialnych doświadczeńz różnych okresów i miejsc. Kolejne rozdziały dotycząimperialnej organizacji przestrzeni politycznej, roli rynku wpodtrzymywaniu imperialnej władzy oraz sprzecznych przejawówimperialnej kultury. Colás pokazuje, że w każdej z tych płaszczyznmożemy ustalić różnice pomiędzy imperiami, a także zestawićustrój imperialny z innymi formami władzy politycznej. Dowodzi też,że doświadczenia i spuścizna imperium są kluczem do zrozumieniawspółczesnego świata, w tym form globalnego rządzenia ieksperymentów w kształtowaniu narodu.Książka omawia najważniejszeteorie imperium i imperializmu w przystępny i zajmujący sposób,odwołując się do niebanalnych, różnorodnych przykładów. Ma nacelu uczynienie idei imperium żywą i przybliżenie jej wszystkimzainteresowanym polityką i społeczeństwem. zainteresujestudiujących i nauczających historii, stosunków międzynarodowych,politologii i socjologii.

Alejandro Colás jest wykładowcą stosunkówmiędzynarodowych w Birkbeck College, University of London (WielkaBrytania).Patronat medialny: Onet.pl

Dane techniczne: Autor: Alejandro Colás Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2008 ISBN 9788360457573 Stron: 264 Wymiary (mm) : 135x205

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 8,75 zł
szt.

INTYMNOŚĆ CO ROBIĆ I CZEGO NIE ROBIĆ ŻEBY BYĆ RAZEM I CIESZYĆ SIĘ SOBĄ Anna Golan, Andrzej Depko

INTYMNOŚĆ CO ROBIĆ I CZEGO NIE ROBIĆ ŻEBY BYĆ RAZEM I CIESZYĆ SIĘ SOBĄ Anna Golan, Andrzej Depko
INTYMNOŚĆ CO ROBIĆ I CZEGO NIE ROBIĆ ŻEBY BYĆ RAZEM I CIESZYĆ SIĘ SOBĄ Anna Golan, Andrzej Depko

INTYMNOŚĆ CO ROBIĆ I CZEGO NIE ROBIĆ ŻEBY BYĆ RAZEM I CIESZYĆ SIĘ SOBĄ Anna Golan, Andrzej Depko

 

Intymnie " czyli sekretnie, poufnie, blisko. Marzymy o takich spotkaniach, o takich chwilach, spędzanych z najbliższą osobą. Wyobrażamy je sobie na wszystkie możliwe sposoby, cieszymy się ich perspektywą. I bywa, że te wszystkie plany i pragnienia spełniają się, a wtedy jesteśmy najszczęśliwszymi ludźmi na świecie. Ale bywa też " i to, niestety, coraz częściej " że na planach się kończy lub zaczyna brakować energii, aby do takich chwil doprowadzać. Wtedy odsuwamy się od siebie, popadamy w rutynę.

Czy można odzyskać ten świat tylko dla dwojga" Czy można odbudować intymność" Zdecydowanie tak! Anna Golan i Andrzej Depko, doskonali specjaliści od problemów

z bliskością, dowodzą, że z bliskości i z seksu można czerpać radość bez względu na wiek

i długość trwania związku. Tak, potrzeba do tego trochę wysiłku, chęci do współpracy, a przede wszystkim wzajemnego zaufania, ale dzięki temu stanie się coś nadzwyczajnego " znowu będziemy cieszyć się sobą nawzajem.

Dlaczego nuda i monotonia są tak podstępnym wrogiem miłości i erotyki" Bo zazwyczaj towarzyszą im różne negatywne stany i emocje. Narastają irytacja i rozdrażnienie, a także przekora, małostkowość i czepianie się o wszystko. Partnerzy zaczynają kłócić się o byle co " każdy pretekst jest dobry. Nieświadomie któreś wywołuje spięcie, byle tylko coś się zadziało. I na krótko rzeczywiście "się dzieje", ale taki sposób na małżeńską nudę mnoży konflikty, a pożądanie znika! Czasami doprowadza to do kryzysu w relacji i uśmierca intymność.

Szczęśliwie na nudę i brak ochoty na igraszki istnieje antidotum, proste i powszechnie dostępne " jest nim ruch, czyli aktywność fizyczna, a także kreatywność, otwartość na nowe doświadczenia oraz spontanicznie podejmowane działania. Wystarczy wyłączyć laptopa, wstać z kanapy, wybrać się na tańce, pobiegać, pograć w squasha, a serce bije szybciej, krew żywiej krąży i kto wie, jak się to rozwinie"

Anna Golan, Przywracanie pożądania

Fragmenty:

Seks wiele mówi o uczuciach między partnerami i o jakości komunikacji. Pożądanie drugiej osoby jest związane z poziomem namiętności i bliskości, który się zmienia, ewoluuje.

W początkowym etapie związku partnerzy są bardzo zafascynowani sobą, a poziom namiętności jest bardzo wysoki. W związkach z dłuższym stażem seks i pożądanie są nierozerwalnie związane z jakością relacji partnerów. Im dłużej są oni ze sobą, tym silniejsza jest ich relacja " pojawia się uczucie bliskości i przywiązania. Partnerzy wspierają się, dają sobie poczucie bezpieczeństwa,

do czego potrzeba zarówno namiętności, jak i bliskości fizycznej. Seks staje się dopełnieniem tego, co dzieje się w sferze psychicznej. Bywa jednak również tak, że im dłużej partnerzy są ze sobą, tym silniej uruchamiają się mechanizmy sprawiające, że tracą poczucie bezpieczeństwa

w związku i ranią się nawzajem. Pojawia się rozczarowanie partnerem " jego/jej zachowaniem, sposobem okazywania emocji. Druga osoba czuje się zraniona, zawiedziona, a jej potrzeba kontaktu seksualnego z partnerem stopniowo słabnie. Jak czuć pożądanie wobec kogoś, z kim przez cały dzień się kłócimy, nawet jeśli wydaje się, że poszło o błahostkę (nie bez znaczenia są różnice płciowe powodujące, że kobiety i mężczyźni w odmienny sposób przypisują wagę pewnym sytuacjom czy zachowaniom)" W kłótni często biorą górę emocje i padają słowa, które nie sposób szybko zapomnieć. Niektórym osobom wydaje się, że do wieczora złość partnerowi minie, a jeśli nawet nie, to przecież można spróbować pogodzić się... w łóżku. (")

Andrzej Depko, Żaru brak

 

 

Dane techniczne: Autor: Anna Golan, Andrzej Depko, Oprawa: miekka, Rok wydania: 2018 Stron:144, wymiary(mm): 120x180

 

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 10,00 zł
szt.

KOMUNIKOWANIE I OBYWATELSKOŚĆ Peter Dalhlgren, Colin Sparks

KOMUNIKOWANIE I OBYWATELSKOŚĆ Peter Dalhlgren, Colin Sparks
KOMUNIKOWANIE I OBYWATELSKOŚĆ Peter Dalhlgren, Colin Sparks
Komunikowanie i obywatelshość zajmuje się kwestią, która coraz częściej staje się ważnym tematem debaty akademickiej i dziennikarskiej: w jakim stopniu środki masowego przekazu we współczesnym społeczeństwie pomagają. Dane techniczne: Autor: Peter Dalhlgren, Colin Sparks Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2006 ISBN 8372772347 Stron: 256 Wymiary (mm) : 190x230

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 23,80 zł
szt.

KULTURA NA WYGNANIU. INSTYTUCJE KULTURY TYBETAŃSKIEJ NA EMIGRACJI W INDIACH Dziuk-Renik Elżbieta, Renik Krzysztof

KULTURA NA WYGNANIU. INSTYTUCJE KULTURY TYBETAŃSKIEJ NA EMIGRACJI W INDIACH Dziuk-Renik Elżbieta, Renik Krzysztof
KULTURA NA WYGNANIU. INSTYTUCJE KULTURY TYBETAŃSKIEJ NA EMIGRACJI W INDIACH Dziuk-Renik Elżbieta, Renik Krzysztof

KULTURA NA WYGNANIU. INSTYTUCJE KULTURY TYBETAŃSKIEJ NA EMIGRACJI W INDIACH Dziuk-Renik Elżbieta, Renik Krzysztof

 

Przez ponad 60 lat, a w szczególności od 1959 roku, kiedy to Jego Świątobliwość XIV Dalajlama został zmuszony do ucieczki ze swojej ojczyzny, kultura tybetańska w Tybecie była prześladowana i wyniszczana. Ogromne dziedzictwo filozoficzne, artystyczne, czy medyczne było systematycznie wymazywane przez kolejne fale komunistycznej gorączki, pożerającej także spuściznę chińskiej kultury. Kolejne kampanie mające na celu modernizować Chińską Republikę Ludową dokonywały ogromnych zniszczeń na Wyżynie Tybetańskiej.

 

Również dziś Tybetańczycy nie mogą się cieszyć swoja kulturą. Postępująca przymusowa sinizacja oraz drakońskie ograniczenia dotyczące praktykowania buddyzmu to jedne z wielu wyzwań z jakimi codziennie spotykają się mieszkańcy tybetańskich rejonów autonomicznych.

 

W tej skrajnej sytuacji jedynym ratunkiem dla kultury tybetańskiej pozostaje odbudowa najważniejszych instytucji kultury na uchodźstwie. Realizowana ogromnym wysiłkiem od samego początku wymuszonej emigracji jest jedynym tego typu przedsięwzięciem w historii ludzkości.

 

Jest to pierwsza w Polsce i jedna z niewielu na świecie książka poświęcona ogromnej pracy Tybetańskiej diaspory w Indiach, której celem jest odbudowa instytucji kultury Tybetańskiej na uchodźstwie.

 

Na książkę składają się opisy działalności siedmiu tybetańskich instytucji kultury z północnych Indii. Są to: Tybetańskie Wioski Dziecięce, Tybetański Instytut Sztuk Performatywnych, Instytut Tybetańskiej Sztuki i Rzemiosła Norbulingka, College Wyższych Studiów Tybetańskich, Biblioteka i Archiwum Tybetańskie - Ośrodek Badań Tybetańskich, Muzeum Historii Tybetańskiej, Uniwersytet Tantryczny klasztoru Gyuto.

 

 

Dane techniczne: Autor: Dziuk-Renik Elżbieta, Renik Krzysztof, Oprawa: twarda Rok wydania: 2014 Stron: 276 Wymiary (mm) : 125x205

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 11,50 zł
szt.

LOGODYDAKTYKA W EDUKACJI Iwona Opiełka Majewska

LOGODYDAKTYKA W EDUKACJI Iwona Opiełka Majewska
LOGODYDAKTYKA W EDUKACJI Iwona Opiełka Majewska

 

LOGODYDAKTYKA W EDUKACJI Iwona Opiełka Majewska

 

Edukacja jest najpotężniejszą bronią, jakiej można użyć do zmiany świata.

Nelson Mandela

Jakie są cele i zadania edukacji? Czy szkoła rzeczywiście powinna tylko nauczać? Czym jest wychowanie do mądrości? Jak budować relacje z uczniami i ich rodzicami? Dlaczego logodydaktyka jest tak skuteczna? Logodydaktyka to autorska koncepcja Iwony Majewskiej-Opiełki zajmująca się całościowo wspieraniem rozwoju człowieka. Przełożona na potrzeby edukacji przyjmuje formę spójnego programu wychowawczego, który stanowi najlepszą odpowiedź na niedoskonałości dzisiejszej szkoły. W myśl założeń logodydaktyki zadaniem edukacji nie mogą być jedynie przekaz wiedzy merytorycznej i nauka krytycznego myślenia. Jej powinnością jest również przyczynianie się do wykształcenia w młodych ludziach siły charakteru i poczucia tożsamości, czyli wychowanie człowieka, który poradzi sobie w nieustannie się zmieniającym świecie. Koncepcja wychowawcza oparta na logodydaktyce bardzo dobrze sprawdzi się na każdym poziomie edukacji, umożliwiając wychowywanie uczniów do przyszłości przy równoczesnej trosce o ich teraźniejszość. Książka zawiera nie tylko kompleksowe omówienie teoretycznych podstaw logodydaktyki wraz z licznymi dowodami jej skuteczności w sferze edukacyjnej, ale również zestaw praktycznych wskazówek dla praktyków oraz zbiór 30 tematów do pracy przez okres całej edukacji. Dzięki temu po jej lekturze każdy czytelnik będzie wiedział, od czego zacząć i jak krok po kroku osiągać cele, do których zmierza wraz z uczniami.

 

Dane techniczne: Autor: Iwona Opiełka Majewska, Oprawa miękka, Rok wydania: 2015, Stron:, 244, wymiary(mm): 145x205

 

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 16,00 zł
szt.
  • nowość

MEDIA I NOWOCZESNOŚĆ. SPOŁECZNA TEORIA MEDIÓW Thompson John B.

MEDIA I NOWOCZESNOŚĆ. SPOŁECZNA TEORIA MEDIÓW Thompson John B.
MEDIA I NOWOCZESNOŚĆ. SPOŁECZNA TEORIA MEDIÓW Thompson John B.
Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych społeczeństw? Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej ekspansji globalnych sieci telekomunikacyjnych kończąc? W niniejszej książce John B. Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością miejsca i czasu Dane techniczne: Autor: Thompson John B. Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2006 ISBN: 83-7249-085-6 Stron: 256 Wymiary (mm): 190x225

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 15,80 zł
szt.

MIKROKREDYTY DROGA DO ROZWOJU?Antropologiczne studium wiejskiej społeczności w Meksyku Agata Hummel

MIKROKREDYTY DROGA DO ROZWOJU?Antropologiczne studium wiejskiej społeczności w Meksyku Agata Hummel
MIKROKREDYTY DROGA DO ROZWOJU?Antropologiczne studium wiejskiej społeczności w Meksyku Agata Hummel

 

MIKROKREDYTY DROGA DO ROZWOJU?Antropologiczne studium wiejskiej społeczności w Meksyku Agata Hummel

 

Książka odzwierciedla nowatorskie i krytyczne podejście do teorii i praktyki rozwoju stosowanych na terenie tzw. "krajów Południa". Autorka bierze na warsztat popularne współcześnie narzędzie do walki z ubóstwem - mikrokredyty - i analizuje je z perspektywy antropologicznej. Swoje wnioski autorka opiera na długotrwałych badaniach terenowych w indiańskiej społeczności w Meksyku i konfrontuje je z badaniami innych autorów na temat pozostałych krajów. Dzięki temu ogólne wnioski zawarte w niniejszej książce opisują nie tylko rzeczywistość meksykańską czy latynoamerykańską, ale mogą być zastosowane do wielu regionów świata doświadczających polityki rozwojowej.

 

Dane techniczne: Autor: Agata Hummel Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2016 Stron 280 Wymiary (mm) : 150x225

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 30,00 zł
szt.

MYŚLEĆ INACZEJ Alain Touraine

MYŚLEĆ INACZEJ Alain Touraine
MYŚLEĆ INACZEJ Alain Touraine

MYŚLEĆ INACZEJ Alain Touraine

 

Alain Touraine jest jedną z najwybitniejszych postaci francuskiej i światowej socjologii. On pierwszy przeprowadził głęboką analizę ruchu "Solidarność" w Polsce. Książka Myśleć inaczej to jego opus magnum, zamykające i podsumowujące serię analiz współczesnego świata zainaugurowaną w 1992 roku książką Critique de la modernité. Wychodząc od krytyki idei społeczeństwa całkowicie poddanego determinizmowi, zwłaszcza ekonomicznemu, Alain Touraine wraca do uznania jednostki za podmiot przemian. Tam, gdzie niektórzy piętnują indywidualizm, on wychwala upodmiotowienie i ochronę praw każdego człowieka przed wszelkimi rodzajami integracji społecznej. Zależność kobiet, odrzucenie mniejszości i problemy, z jakimi młodzi ludzie stykają się w szkole i w pracy, to trzy główne obszary życia społecznego, w których znajduje zastosowanie proponowane przez niego odwrócenie perspektywy myśli społecznej.

 

Dane techniczne: Autor: Alain Touraine, Oprawa miękka, Rok wydania: 2011, Stron: 278, wymiary(mm): 145x205

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 14,00 zł
szt.
  • nowość

NAJWYBITNIEJSZE KOBIETY W PSYCHOLOGII XX WIEKU Sibylle Volkmann-Raue, Helmut E. Luck

NAJWYBITNIEJSZE KOBIETY W PSYCHOLOGII XX WIEKU 	Sibylle Volkmann-Raue, Helmut E. Luck
NAJWYBITNIEJSZE KOBIETY W PSYCHOLOGII XX WIEKU Sibylle Volkmann-Raue, Helmut E. Luck

NAJWYBITNIEJSZE KOBIETY W PSYCHOLOGII XX WIEKU Sibylle Volkmann-Raue, Helmut E. Luck

 

Zapewne każdy z nas jest w stanie wymienić kilka nazwisk osób, które w szczególny sposób zapisały się na kartach historii psychologii. Wśród najsłynniejszych pojawią się Zygmunt Freud, Carl Gustav Jung, Burrhus Frederic Skinner czy współczesny psycholog Philip Zimbardo. Jak widać, grono najpowszechniej znanych psychologów składa się z mężczyzn. Warto jednak pamiętać, że na rozwój psychologii wpłynęło również wiele kobiet. Sibylle Volkmann-Raue i Helmut E. Lück postanowili przeanalizować rolę kobiet oraz ich przełomowe dokonania w dziejach tej nauki.

 

Książka składa się z czterech części: pierwsza skupia się na kobietach, które zajmowały się psychoanalizą, w części drugiej przedstawiono sylwetki uczonych zasłużonych dla psychologii rozwojowej, a część trzecią poświęcono najsłynniejszym przedstawicielkom psychologii społecznej i stosowanej. Z kolei w części czwartej znajdziemy rozdziały na temat wybitnych Polek. Autorzy przedstawiają życiorys każdej z kobiet, a na podstawie analizy wybranej publikacji danej autorki charakteryzują głoszoną przez nią teorię.

 

Książka to nie tylko zbiór biografii, ale przede wszystkim prezentacja dokonań młodych badaczek, które nierzadko musiały godzić trudną rolę naukowca z rolą matki i żony. Często nierozumiane i niedoceniane, konsekwentnie i pomimo wszelkich przeciwności dążyły do wybranego celu, by ostatecznie odnieść sukces. Kształt współczesnej psychologii to w dużej mierze ich dzieło.

 

 

Dane techniczne: Autor: Sibylle Volkmann-Raue, Helmut E. Luck , Oprawa: miękka, Rok wydania: 2014 Stron:440, wymiary(mm): 165x235

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 20,99 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl