Opinie o Nas Instagram
Producenci
Promocje
WILCZYCA Katarzyna Miszczuk
WILCZYCA Katarzyna Miszczuk
11,90 zł 10,12 zł
szt.
NA RATUNEK ITALII Robert Edsel
NA RATUNEK ITALII Robert Edsel
11,90 zł 10,12 zł
szt.
ETTA, OTTO, RUSSELL I JAMES Emma Hooper
ETTA, OTTO, RUSSELL I JAMES Emma Hooper
10,20 zł 8,67 zł
szt.
BIEGACZKA Cathie Snyder
BIEGACZKA Cathie Snyder
11,00 zł 9,35 zł
szt.
PIANA DNI Boris VIAN
PIANA DNI Boris VIAN
12,90 zł 10,97 zł
szt.
JUTRO, JUTRO I ZNÓW JUTRO Thomas Sweterlitsch
JUTRO, JUTRO I ZNÓW JUTRO Thomas Sweterlitsch
8,70 zł 7,40 zł
szt.
ALAN STOOB. ŁOWCA NAZIZTÓW Saul Wordsworth
ALAN STOOB. ŁOWCA NAZIZTÓW Saul Wordsworth
10,98 zł 9,33 zł
szt.
KREW NIE WODA Romuald Pawlak
KREW NIE WODA Romuald Pawlak
11,90 zł 10,12 zł
szt.
KIEDY CIEBIE ZABRAKNIE Laura Lippman
KIEDY CIEBIE ZABRAKNIE Laura Lippman
11,00 zł 9,35 zł
szt.
ŻYCIE PO ŻYCIU BILLY'EGO FINGERSA Annie Kagan
ŻYCIE PO ŻYCIU BILLY'EGO FINGERSA Annie Kagan
11,00 zł 9,35 zł
szt.
KARETA Marta Giziewicz
KARETA Marta Giziewicz
11,00 zł 9,35 zł
szt.
TA DZIEWCZYNA Colleen Hoover
TA DZIEWCZYNA Colleen Hoover
11,70 zł 9,95 zł
szt.

E-BRANDS. KREOWANIE MARKI W INTERNECIE Phil Carpenter

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 39,80 zł 39.80
Cena w innych sklepach: 75,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 7 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Zbudowanie i utrzymanie marki jest jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii prowadzenia biznesu w sieci. Obszerne studia przypadków zebrane przez Carpentera w tej książce oraz wnioski, do jakich dochodzi, składają się na praktyczny przewodnik dla każdego, kto myśli o zyskaniu lojalności internetowych klientów jego firmy. Poradnik dla wszystkich, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić binzes w Internecie- wykorzystujący najlepsze praktyki na rynku.

Zbiór podstawowych zasad według autora:

Skup się na budowaniu znajomości marki
W gąszczu firm internetowych wyróżniły się te, które przywiązały wielką wagę do zbudowania znajomości marki na rynku. Działanie to wiąże się z efektywnym użyciem wielu rozmaitych narzędzi. Konieczna okazuje się na przykład reklama poza Internetem, która umożliwia dotarcie do szerszej rzeszy odbiorców (aby poinformować o swoim sklepie internetowym, Barnesandnoble.com wykorzystał radio oraz reklamę zewnętrzną). Partyzanckie strategie marketingowe również pozwalają skupić na sobie uwagę konsumentów, choć na mniejszą skalę (użytkownicy amerykańskich autostrad nie mogą nie zwrócić uwagi na fioletowo-żółte wehikuły Yahoo!). Dział public relations przyczynia się zarówno do zaistnienia marki w świadomości ogółu, jak i pracuje nad zwiększeniem jej wiarygodności. Zbudowanie znajomości marki w Internecie wymaga inwestycji zarówno czasowych, jak i finansowych. Do przeszłości należy już sytuacja z początku lat dziewięćdziesiątych, gdy samo posiadanie strony wiązało się ze napływem rzesz klientów. Internetowi liderzy to firmy zaciekle walczące o to, by ich nazwy były szeroko znane na rynkach, na których działają.

Umacniaj lojalność odbiorców
U początków Internetu uwaga działających w nim firm skupiała się głównie na przyciąganiu nowych klientów. Jednak największy sukces odniosły te przedsiębiorstwa, które równie mocno troszczą się o utrzymanie już zdobytych odbiorców. CDNOW może poszczycić się tym, że ponad połowa klientów dokonuje w jego sklepie powtórnych zakupów. Wysyłanie pocztą elektroniczną zawiadomień o aktualizacji strony pod kątem wybranego stylu muzyki, możliwość wprowadzenia indywidualnych ustawień dzięki opcji My CDNOW, nagradzanie wiernych klientów specjalnymi punktami promocyjnymi - wszystko to przyczynia się do zwiększania lojalności odbiorców. iVillage z kolei wzmacnia lojalność przez rozwijanie wspólnoty użytkowników - chce być miejscem, gdzie kobiety mogą znaleźć odpowiedzi na dręczące je pytania, wymienić poglądy i zawierać znajomości. Skupienie się na lojalności nie oznacza jedynie zachęcania do robienia kolejnych zakupów, a raczej przekształca klientów w wyznawców, gorących orędowników, którzy zaniosą znajomym i przyjaciołom "dobrą nowinę" na temat istnienia iVillage. Dążenie do utrzymania klientów - a nie tylko ich zdobycia - to działanie, które łączy wszystkich internetowych liderów.

Zawieraj układy w sprawach dystrybucji i zawartości strony
Firmy internetowe działają w środowisku pełnym wzajemnych powiązań. Zamiast samemu tworzyć wszystko od zera, sprytni uczestnicy rynku zawierają układy, szczególnie w zakresie zawartości witryny i dystrybucji. Na przykład zamiast samemu tworzyć strony na tematy związane z opieką nad dziećmi, iVillage zwróciła się do American Baby, co przyczyniło się do wzbogacenia jej treści. Zamiast koncentrować się jedynie na osobach zainteresowanych kupnem sprzętu sportowego, Fogdog Sports połączył siły z America Online (AOL), dzięki czemu jego towary zostały wyeksponowane w prowadzonym przez tę ostatnią internetowym sklepie Shop@AOL. Dostęp do licznych użytkowników AOL pozwolił Fogdog Sports znacznie zwiększyć liczbę klientów. Największy sukces w Internecie odniosły firmy zdające sobie sprawę z faktu, że w sieci nikt nie jest w stanie wszystkiego zrobić sam.

Działaj wcześnie i szybko
Rzeczywistość dobitnie świadczy o tym, że rozwijanie działalności w Internecie to proces przebiegający z ogromną prędkością. Wielu sieciowych liderów to firmy, które nie tylko wcześnie pojawiły się na rynku, ale zdołały utrzymać niewiarygodne tempo rozwoju. Yahoo! jako pierwszy wprowadził katalogowanie stron. Nie zwolnił jednak tempa, przekształcając się z prostej wyszukiwarki w rozbudowany portal, stale rozszerzając treść i dodając nowe elementy, aby użytkownicy spędzali na jego stronach więcej czasu. Fogdog Sports jako pierwszy poważnie zajął się sprzedażą sprzętu sportowego przez Internet. Od momentu uruchomienia, firma stale posuwa się naprzód: dodaje nowe kategorie towarów, podpisuje umowy z kolejnymi dostawcami, a nawet myśli o ekspansji na rynek europejski. Bycie w internetowej czołówce to nie tylko wczesne rozpoznanie możliwości, ale i późniejsze utrzymywanie tempa.

Rozwijaj wiedzę na temat rynku i użytkownika
Rozwijanie szczegółowej wiedzy na temat potrzeb użytkownika i rozwoju rynku stały się podstawą sukcesu czołowych firm internetowych - także opisanych w tej książce. Efektem analiz pracowników iVillage było wprowadzenie nowych grup dyskusyjnych i pogłębienie tematyki głównych działów. Badania prowadzone przez Barnesandnoble.com zaowocowały uproszczeniem procedury zamawiania, co spowodowało zwiększenie sprzedaży. Kolejną wspólną cechą internetowej czołówki jest zatem patrzenie na zewnątrz, nie zwracanie się do wewnątrz.

Dbaj o doskonałą opinię
Najpewniejszą gwarancją sukcesu w wirtualnej rzeczywistości jest słowo mówione. Mądrzy internetowi marketingowcy zdają sobie sprawę z tego, że by móc korzystać z efektów przekazywanych ustnie informacji, muszą skupić się na podtrzymywaniu doskonałej opinii. W jaki sposób powyższy cel przełożyć na konkretne działania? Onsale wypracował prosty - a nawet zabawny - sposób zamawiania. Przez opracowanie przewodnika, pomagającego nowym użytkownikom zrozumieć zasady uczestnictwa w aukcji po wysyłanie elektronicznych listów zawierających potwierdzenie dokonania transakcji, firma stara się, by odwiedziny na jej stronach stanowiły niezwykłe i przyjemne doświadczenie. Yahoo! nie tylko pragnie wyróżniać się funkcjonalnością, ale dba o to, by strony były przejrzyste, treściwe i szybko się wgrywały. Stałe zwracanie uwagi na jakość pozwala tym firmom cieszyć się doskonałą opinią, co z kolei przekłada się na liczbę odwiedzin i wysokość zawieranych transakcji.

Oferuj najlepszą wartość
Akademicy często definiują wartość jako stosunek jakości produktu (towaru lub usługi) do jego wartości (nosi on nazwę value equation). Oferta najlepszych firm internetowych - również opisanych w tej książce - charakteryzuje się najlepszą relacją jakości do ceny. W ofercie Barnesandnoble.com znajduje się ogromny wybór tytułów, łatwych do zamówienia i po konkurencyjnych cenach. Yahoo! udostępnia bogatą zawartość swoich stron oraz funkcjonalność, w ogóle nie pobierając za to opłat. W internetowej czołówce mogą utrzymać się firmy stale dbające o zachowywanie najkorzystniejszej relacji jakości do ceny.

Firmy działające na różnych rynkach
Niektóre firmy początkowo działały "realnym świecie", a następnie rozwinęły działalność, aby skorzystać z możliwości, jakie daje Internet. I choć większość firm przedstawionych w tej książce to przedsięwzięcia czysto internetowe, warto podkreślić wyjątek - Barnesandnoble.com, która ma swoje korzenie w "starej" rzeczywistości. Mimo że to właśnie temu przedsiębiorstwu zdecydowałem się poświęcić osobny rozdział, dla porównania przeanalizowałem działalność także innych podobnie rozwijających się firm (wzmianki o niektórych znajdują się w ramkach). Doszedłem do wniosku, że także w ich działaniach da się wyróżnić kilka wspólnych elementów.

Zachowaj najważniejsze elementy marki
Firmy, które odniosły największe sukcesy w przeniesieniu swojej marki ze świata realnego w wirtualny, doskonale zdawały sobie sprawę, co wyróżnia ją spośród innych, i cechy te przeniosły do Internetu. Witryna Barnesandnoble.com utrzymana jest w takiej samej tonacji zieleni, co ich prawdziwe sklepy firmowe. Do Internetu przeniesiono też (jako chat) regularne spotkania autorskie, w czasie których czytelnicy mogą na żywo porozmawiać z rozmaitymi pisarzami - od Toma Clancy'ego po Tony'ego Hillermana. To zaledwie niektóre elementy składające się na wysoką pozycję marki Barnes & Noble. Nie zapomniano o tym, przenosząc się w świat Internetu, a dzięki osiągniętej w ten sposób spójności odwiedzający witrynę nowi użytkownicy czują się na niej swobodnie, ponieważ pod wieloma względami przypomina im ona tradycyjną firmową księgarnię.

Wykorzystaj nowe możliwości
Choć dobre firmy starają się zachować spójność marki opisaną w poprzedniej części, zdają sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces w Internecie, trzeba wykorzystać nowe możliwości kontaktu z odbiorcą, które to medium oferuje. Barnesandnoble.com udostępnia odwiedzającym jego stronę liczne recenzje - co jest świetną pomocą, kiedy na przykład wybiera się książkę na wakacje. W dziale Books części News znajdują się aktualne informacje - można tam znaleźć książki na "gorące" tematy, dowiedzieć się, jakie tytuły znajdują się w druku i przejrzeć najnowsze recenzje z takich pism, jak New York Times, Atlantic Monthly czy People. Tego typu elementy pozostają w spójności z ogólnym charakterem firmy, jednak daleko wykraczają poza ofertę tradycyjnych księgarni.

Wykorzystaj mocne strony działalności offline
W przypadku firm o ugruntowanej pozycji na tradycyjnym rynku, decydującą sprawą w procesie przenoszenia działalności do Internetu jest wykorzystanie mocnych stron działalności offline, co ułatwia oswojenie klienta z sieciową wersją marki znanej ze świata realnego. Barnesandnoble.com przeprowadził kilka promocji - jednocześnie w Internecie i w mediach tradycyjnych (wysiłki te zostały zniweczone przez kwestie prawne, co zostało szczegółowo omówione w rozdziale trzecim). Niektórym z badanych przeze mnie firm udało się wykorzystać swoje mocne strony ze znacznie lepszym skutkiem. Na przykład Gap wydrukował internetowy adres swojego sklepu internetowego na wykorzystywanych w jego "realnych" sklepach torbach na zakupy. Ponadto płacący za towary klient widział adres gap.com na specjalnym wyświetlaczu umieszczonym na kasie. (...)

"Czynnik impetu"

Najsilniejsze marki w Internecie przywodzą na myśl osuwanie się ziemi. Kiedy zaczynają nabierać tempa, zwiększają masę, potem dalej przyspieszają, stają się jeszcze cięższe, aż wreszcie zmiatają wszystko, co stanie im na drodze. Mądrzy internetowi marketingowcy znają moc "czynnika impetu" (mo factor, terminu często używanego w firmie Excite, twórcy znanego portalu). Budując znajomość marki na rynku, nie zapominają oni o przekazywaniu informacji na ten właśnie temat - zwykle za pośrednictwem służb informacyjnych. Jak tylko firma podpisze ważną umowę dystrybucyjną, specjaliści od PR natychmiast podają to do ogólnej wiadomości. Kiedy liczba odwiedzających stronę przekroczy ileś tam milionów, analitycy branży natychmiast się o tym dowiedzą (Onsale regularnie publikuje tego typu informacje; szczególną uwagę zwraca stałe kurczenie się odstępów pomiędzy kolejnymi "kamieniami milowymi"). Spece od marketingu dobrze wiedzą, że impet pozwoli usunąć przeszkody dzielące ich firmy od sukcesu: strategiczni partnerzy chętniej będą zawierać porozumienia, potencjalni konkurenci dobrze się zastanowią, zanim podejmą działalność w tej samej kategorii, a klienci zaczną postrzegać firmę jako lidera, co wzmocni pozycję marki w oczach odbiorców. Zatem sprytni marketingowcy robią wszystko, co w ich mocy, by przekazać światu wrażenie impetu, ponieważ zdają sobie sprawę ze znaczenia tego czynnika

Dane techniczne: Autor: Phil Carpenter Stan: nowa, nieczytana Oprawa: twarda Rok wydania: 2001 ISBN 838701463X Stron: 221 Wymiary (mm) : 175x250

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl