MARKETING WARTOŚCI Peter Doyle
Opis
MARKETING WARTOŚCI Peter Doyle
Guru marketingu Philip Kotler uznał, że: "...jej przeznaczeniem jest wywołanie rewolucji zarówno w marketingu, jak i kręgach finansowych".
Marketing wartości nie jest kolejną błyskotliwą nazwą ani nową pseudoteorią, jakich wiele pojawiło się w ostatnich latach, ale próbą spojrzenia na rzeczywistą i oczekiwaną pozycję marketingu we współczesnych przedsiębiorstwach. Autor nie neguje dotychczasowego dorobku marketingu, ale dowodzi konieczności nowego spojrzenia na jego cel. Przekonuje, że wszelkie marketingowe przedsięwzięcia należy oceniać w kontekście tworzenia wartości dla inwestorów. Tradycyjnie formułowane cele marketingu, jak wzrost świadomości i lojalności konsumentów, udziały w rynku i inne, nie znajdują jasnego przełożenia na wyniki finansowe. Za cel marketingu należy więc uznać uczestniczenie w maksymalizacji wartości dla udziałowców, a w związku z tym marketingowe strategie trzeba oceniać za pomocą kryteriów i metod realizacji tego celu. Dokonując daleko idącego uściślenia tak pojmowanej roli marketingu, Peter Doyle sformułował wiele reguł jego skuteczności, budując koncepcję systemowego marketingowego zarządzania, bez którego współczesne przedsiębiorstwo nie może egzystować. Dokumentując wpływ marketingu na stopę zwrotu kapitału i przyszłą wartość firmy, Autor eksponuje i umacnia jego znaczenie w zarządzaniu i strukturach organizacyjnych.
Książka zapełnia w naszej marketingowej wiedzy istotną lukę. Jej zaletą jest przede wszystkim podejście narzędziowe. Kierującym korporacjami wyjaśnia, dlaczego marketing generuje wartości dla właścicieli. Zatrudnionym w organizacjach (jednostkach) marketingu oferuje narzędzia kreowania strategii, które wartości te mają tworzyć. Pragmatyzm publikacji podkreślają liczne przykłady zastosowań w różnych dziedzinach biznesu. Tekst jest znakomicie osadzony w realiach współczesnego świata: uwzględnia uwarunkowania rynku globalnego, zmienność struktur gospodarki, konsekwencje rewolucji informacyjnej i coraz silniejszą presję udziałowców na decyzje menedżerów.
Do lektury książki zachęcają także: syntetyczna podręcznikowa forma, trafne ułożenie zagadnień i duża komunikatywność. Pozwala to wyrazić przekonanie, że książka będzie odbierana z dużym zaciekawieniem, a wielu czytelników znajdzie w niej inspirację dla własnych pomysłów i decyzji.
Spis treści:
Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
I. PODSTAWY TWORZENIA WARTOŚCI
1. Marketing a wartość dla udziałowców
Wprowadzenie i cele
Zarządzanie w XXI wieku
Miara sukcesu: wartość dla udziałowców
Utracona pozycja marketingu
Nowe możliwości marketingu Zasada wartości dla udziałowców
Wyzwania stojące przed ideą wartości dla udziałowców
Miary wydajności oparte na metodach rachunkowych
Zmieniająca się rola marketingu
Podsumowanie
Pytania i polecenia
2. Kierunek: wartość dla udziałowców
Wprowadzenie i cele
Podstawy szacowania
Wartość dla udziałowców
Dodana wartość ekonomiczna (finansowa) Finansowe czynniki tworzenia wartości
Marketingowe czynniki tworzenia wartości
Organizacyjne czynniki tworzenia wartości Marketingowe zastosowania wartości dla udziałowców
Ograniczenia analizy wartości dla udziałowców
Podsumowanie
Pytania i polecenia
3. Marketingowy czynnik tworzenia wartości
Wprowadzenie i cele
Nowa definicja marketingu
Tworzenie wartości dla klienta
Budowanie przewagi różnicującej
Budowanie relacji z klientami
Wdrażanie marketingu opartego na relacjach
Wymagania organizacyjne
Organizacja zorientowana na klienta
Podsumowanie
Pytania i polecenia
4. Teraz rozwój
Wprowadzenie i cele
Marketing, wzrost i wartość dla udziałowców
Drogi wzrostu
Opracowywanie strategii rozwoju
Podsumowanie
Pytania i polecenia
II. ROZWÓJ STRATEGII WYSOKIEJ WARTOŚCI
5. Ocena pozycji strategicznej
Wprowadzenie i cele Wstęp
Ocena bieżącej kondycji firmy
Wyjaśnienie bieżącej sytuacji
Prognozowanie rozwoju firmy
Następstwa oceny pozycji strategicznej
Plan działania oparty na wartości
Cele strategiczne
Podsumowanie
Pytania i polecenia
6. Strategia marketingowa oparta na wartości
Wprowadzenie i cele
Czemu służą strategiczne plany marketingowe
Planowanie na poziomie spółki
Planowanie na poziomie jednostki organizacyjnej
Proces planowania
Podsumowanie Pytania i polecenia
III. REALIZACJA STRATEGII WYSOKIEJ WARTOŚCI
7. Budowanie kapitału marki
Wprowadzenie i cele
Znaczenie aktywów niematerialnych
Znaczenie marki
Marki i wartość dla udziałowców
Jak budować markę
Zagadnienia związane z zarządzaniem marką
Tworzenie portfela produktów markowych
Wycena marki
Podsumowanie Pytania i polecenia
8. Ustalanie cen ze względu na wartość
Wprowadzenie i cele
Cena i wartość dla udziałowców
Zasady ustalania cen
Ustalanie ceny
Dostosowanie cen do produktów i możliwości klientów
Zmiana cen
Zarządzanie ceną
Podsumowanie Pytania i polecenia
9. System komunikacji oparty na wartości
Wprowadzenie i cele
Komunikacja a wartość dla udziałowców
Komunikacja a konsumenci
Budowanie skutecznej strategii komunikacji
Podział środków na poszczególne kanały komunikacji
Ocena wartości strategii komunikacji
Podsumowanie
Pytania i polecenia
10. Marketing wartości dodanej prowadzony przez Internet
Wprowadzenie i cele
Rozwój Internetu
Siły napędowe zmian w nowej gospodarce
Tworzenie wartości za pośrednictwem Sieci
Implikacje dla strategii marketingowej
Budowanie wartości marki w Sieci
Wycena strategii marketingowych w Sieci
Perspektywy na przyszłość
Podsumowanie Pytania i polecenia
Słowniczek
Indeks
Dane techniczne: Autor: Peter Doyle Stan: nowa, nieczytana Oprawa: twarda Rok wydania: 2003 Stron: 420 Wymiary (mm) : 170x250
Dane techniczne
Wysyłaj do EmpikPlace | Tak |
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- POSŁUCHAM RODZICÓW, JAK SIĘ W KOŃCU ZAMKNĄ. CO MÓWIĆ, A CZEGO NIE MÓWIĆ DO NASZYCH NASTOLETNICH DZIECI Anthony E. Wolf
- MÓJ ŻÓŁW MÓJ MAŁY PRZYJACIEL Bruno Tenerezza
- MAPA PRZYSZŁOŚCI Tomasz Minkiewicz
- BRATOBÓJCA WOJNA LOTOSOWA 2 Kristoff Jay
- FANTASTYCZNY ŚWIAT Keri Smith
- DIAMENTY SĄ WIECZNE. JAMES BOND 007 Ian Fleming
- ŚWIĘTO TRĄBEK Marta Masada
- WIELKIE KŁAMSTEWKA Liane Moriarty
- ŻYJ I POZWÓL UMRZEĆ. JAMES BOND 007 Ian Fleming
- KICI. LUCJAN BRYCHCZY- LEGENDA LEGII WARSZAWA Brychczy Lucjan, Kalinowski Grzegorz, Bołba W
- THOR I MOC MJOLLNIRA MITOLOGIA NORDYCKA 1
- SZTUKA LICZENIA DO TRZECH. JAK ROZMAWIAĆ Z DZIEĆMI O PIENIĄDZACH Ron Lieber